Sortumisia ja sairastelua (16.3.2011)

Tämä painonpudotustapa on osoittautunut minulle sopivaksi, koska ruoka-ohjeissa on tarkkaan määritetty, mitä milloinkin syödään. Ei siis itse tarvitse arpoa, mitä kannattaisi syödä. Toisaalta mietin tuossa, että perheellisille tämä lienee todella hankalaa, koska pitää punnita ja todennäköisesti tehdä itselle koko ajan omat sapuskat.

Tarkat ruokaohjeet käyvät kuitenkin hiljalleen tylsiksi, itse jaksoin vetää tiukkaa linjaa neljä viikkoa. Kun ensimmäinen sallittu herkkupäivä koitti, alamäki alkoi.

Viimeisen kuukauden ajan olen sortunut kerran jos toisenkin pizzaan, lettuihin, karkkiin, karjalanpiirakoihin ja ties mihin muuhun. Lisäksi olin sairaana kolme viikkoa, mikä tietysti vaikutti omalta osaltaan kuntokuuri-innostuksen laantumiseen. Nyt yritän löytää uutta potkua perseelleni tämän projektin suhteen. Tällä hetkellä olen koko koitoksen puolivälissä, eli vielä ei ole myöhäistä tsempata!

Tällä viikolla olen lipsunut vielä hitusen ruokapuolella, mutta liikunnan osalta olen pääsemässä vauhtiin. Keskiviikkona treenasin lihaskuntoa kotona, lauantaina kävin salilla ja bodybalance-tunnilla ja sunnuntaina tein ihanan rasvanpolttoaamulenkin auringossa. Kyllä se tästä!

Heidi Pohjala

Lue tästä, miksi asiantuntija ei suosittelisi dieettiä laihduttamiseen.
Kuuntele täältä, mitä Jutta Gustafberg vastaa asiantuntijan kritiikkiin.

Kommentointi on suljettu.

